Hola Nicaragua



Idag åker vi till ett land där det många människor bor som på den högra bilden och får kämpa för att få mat till hela familjen. Till ett land där 82 % av landes befolkning lever på mindre än en dollar om dagen, alltså mindre än vad jag gör av med i skolans caféteria varje dag.

Landet i sig har bland det största inkomstskillanderna i världen och lider av sjukligt stora utlandskulder. Till ett land där man uppskattar saker som vi här hemma tar för givet. I just detta land ska jag befinna mig i 25 dagar och jag ska göra mitt bästa att försöka njuta varje sekund.

Detta är någonting jag har sett framemot från den sekunden jag började på SAM global och även fast jag är sjukligt nervös och har en otrolig resfeber skulle jag inte kunna längta mer och jag tror inte att resan skulle kunna komma mera lägligt.

Min blogg kommer därmed ligga nere från nu tills den 14 februari. Jag har två minneskort med mig till kameran så bilder kan jag lova kommer komma upp här när jag kommer hem, säkert lite för många bilder.

Hejdå Sverige!
/  Tilde

(och Fredrik, jag kommer att sakna dig så det gör ont)

Kommentarer
Postat av: pola

ha det bäst!

2009-01-21 @ 17:35:50
Postat av: Anonym

koooooom heeeeeeeeeeeeeem

2009-01-23 @ 11:15:15
Postat av: Anonym

Vill tipsa dig om den nya gratis supersidan FREESTREET helt ny jättelätt att värva.



Du får presentkort från NELLY eller et SUPERPRESENTKORT där du själv kan välja butik.



Ta chansen helt gratis och jättelätt



http://www.freestreet.se/?r=135

2009-01-29 @ 14:20:06
Postat av: mh

åh.. hoppas du har det härligt.

2009-01-30 @ 18:25:00
URL: http://hellemarck.blogg.se/
Postat av: Johanna.

å, jag vill också resa bort!

2009-01-30 @ 22:20:39
URL: http://hape.blogg.se/
Postat av: amanda svedström

hej tilde,

hittade just din blogg. hur var det i nicaragua?

jag går på globala gymnasiet. måste välja land..

hoppas att allt är bra med dig.



kram amanda

2009-03-09 @ 18:48:26
URL: http://hellopussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0